پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3720
-
الف
+

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

در این بسته خبری، مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری خواهیم داشت.

در این بسته خبری، نگاهی به تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری ۲۴ ساعت گذشته ایران و جهان خواهیم انداخت.

به گزارش آی‌فیلم، اسکات فینبرگ، منتقد سرشناسِ هالیوود ریپورتر، در اولین پیش‌بینی خود از اسکار ۲۰۲۲، «قهرمانِ» اصغر فرهادی را در پنج رشته به عنوان شانس نامزدی دریافت جایزه اسکار معرفی کرده است. این منتقد سرشناس، از امیر جدیدی به عنوان یکی از شانس‌های دریافت جایزه بهترین بازیگری یاد کرد.

مهلت ارسال آثار به سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، تا ۲۰ مهر تمدید شد. این دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور، ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی ایران و حفظ استقلال و هویت فرهنگی، در بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در سومین حضور جهانی خود، در شانزدهمین دوره «Fantastic Fest» در بخش رقابتی «Next Wave» حضور دارد. هفته‌ گذشته نیز این فیلم، در دومین حضور جهانی خود، در بخش Midnight Madness چهل و ششمین فستیوال فیلم تورنتو در نمایش‌های آنلاین و یک اکران نیمه‌شب برای عموم مردم به نمایش درآمد.

فیلم کوتاه «دیوار» به کارگردانی صادق یاری و تهیه کنندگی مهدی یاری در دومین فستیوال HECFF با موضوع محیط‌ زیست انسانی در کانادا حضور خواهد داشت. 

یاسر طالبی با فیلم کوتاه مستند «تنها نخواهم ماند» جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند هفدهمین دوره جشنواره بین المللی Saratov Sufferings روسیه را از آن خود کرد.

جایزه هئیت داوران بیست و هفتمین جشنواره جهانی گدای طلایی (The Golden Beggar) در بخش بهترین انیمیشن برای کودکان، به انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی فیلم

ا ا/ ا.ز 

نظر شما
ارسال نظر